Groen en duurzaam communiceren

Direct contact

Groen en duurzaam communiceren met Direct Mail

Direct Mail via de post bewijst zich ook in deze tijd juist als sterk communicatiemiddel. Kijkend naar en vergelijkend met online mediakanalen zien we een aantal belangrijke voordelen. Zo is de aandacht van ontvangers voor een Direct Mail beduidend langer, de attentiewaarde hoger en blijft de boodschap ook langer ‘hangen’. Dit zorgt voor meer interesse, waardering en een hogere respons. En dat is waar we het voor doen. Belangrijk dus om Direct Mail een prominente plek in je mediamix te geven. Toch krijgen we regelmatig de vraag of Direct Mail nog past in deze tijd met aandacht voor groen en duurzaam ondernemen en leven. Daar kunnen we heel duidelijk in zijn: ABSOLUUT! Direct Mail via de post kan ook op een duurzame manier. Het is dus niet alleen heel effectief maar ook een ‘groene’ manier van communiceren.

Groen en duurzaam communiceren 2 | Intermail

Duurzaam ondernemen

Duurzaam ondernemen is een belangrijk speerpunt bij veel organisaties. Zo ook bij Intermail. Klanten verwachten dat je als bedrijf ook duurzaam bezig bent. Wist u dat ruim de helft van de Nederlandse consumenten bij de aanschaf van producten en diensten let op duurzaamheid. Ze kijken naar hoe ze zelf kunnen bijdragen aan een duurzame wereld. Maar ook naar de rol die bedrijven daarin spelen. In de ogen van de consument maakt duurzaamheid een bedrijf ook klantvriendelijker. Het is dan ook goed dat u zich bewust bent van de impact van uw communicatiemiddelen.

Impact op het milieu

Duurzaamheid heeft vele kanten en biedt ook zeker kansen met het milieu als winnaar. Maar welke keuzes maakt u waar het neerkomt op communicatie? Er zijn verschillende manieren om uw Direct Mail duurzaam te maken. Zo kunt u denken aan CO2 neutrale postbezorging en FSC-papier. In de wereld van papier en drukwerk zijn allerlei innovaties op het gebied van duurzaamheid. Zo gebruikt Intermail speciale biofolies en nemen wij graag onze verantwoordelijkheid als het gaat om onze aarde. Binnen de mogelijkheden die er voor ons zijn doen we het maximale om uitstoot te verkleinen en afval zodanig te scheiden dat er minimale belasting voor het milieu optreedt. Zo zijn wij ook lid van FIRA. Het FIRA Platform is een digitaal register waar bedrijven hun MVO-prestaties zichtbaar maken aan klanten. FIRA verifieert en geeft de informatie weer in een overzichtelijke MVO Scorecard.

Certificaat CO2 Neutrale Postbezorging

Wilt u bijdragen aan een beter milieu door uw post CO2-neutraal te versturen? Dan is dit mogelijk met Groene post van PostNL. In samenwerking met PostNL compenseren wij uw CO2-uitstoot. Dit gebeurt door te investeren in duurzame projecten. Dit vinden wij belangrijk. Daarom vertellen wij u graag wat meer over het certificaat CO2 neutrale postbezorging.

Jaarlijks kijkt PostNL naar de CO2-uitstoot van haar leveranciers. PostNL hanteert strenge criteria. Als je hieraan voldoet dan kom je in aanmerking voor het behalen van een certificaat. Dit certificaat heet CO2 Neutrale Postbezorging. Om een voorbeeld te geven. Hoe meer post er wordt verzonden, hoe hoger de CO2-uitstoot. Daarnaast wordt er ook gekeken hoe de post verstuurd wordt en waarmee alles is ingepakt. Post kan bijvoorbeeld in een papieren envelop, per houten kist of ingepakt in folie verzonden worden. Kortom: er zijn meerdere beïnvloeders.

Opvallen en duurzaam tegelijk

Wilt u ook opvallen met uw Direct Mail en bent u benieuwd hoe wij u hiermee kunnen helpen? Neemt u dan vooral contact met ons op. We kijken dan samen naar de beste en meest duurzame oplossing voor uw bedrijf en klanten.

Offerte aanvragen
Contactformulier

LAATSTE NIEUWS